学費等納入について

立命館大学 学費等支払いサイトについて
(Ritsumeikan University Tuition Payment Site)

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
「立命館大学 学費等支払いサイト」サービス休止期間のお知らせ

平素は本学の教育研究活動にご理解をいただき、厚く御礼申し上げます。
「立命館大学 学費等支払いサイト」は、下記の期間サービスを休止いたします。
次回受付は、春学期「学費等納入のご案内」発送後2024年4月8日午前10時00分頃を予定しています。
2024年度春学期「学費等納入のご案内」は4月中旬以降順次発送予定です。

【休止期間】
 2024年3月1日午前0時00分頃 ~ 2024年4月8日午前10時00分頃

“Ritsumeikan University Tuition Payment Site”
Notice of Temporary Closure of Service Operation

We would deeply appreciate your continued understanding on our education and research activities. “Ritsumeikan University Tuition Payment Site” is scheduled to be temporarily unavailable during the following days. You are going to be able to make your tuition payment for the Spring semester AY2024 via the “Ritsumeikan University Tuition Payment Site” on approximately 10:00 am JST 8 April, 2024 after sending the “Notice of Tuition Fee Payment for AY2024 Spring Semester”. Information on payment of tuition fees for the Spring semester AY2024 will be sent sequentially from mid-April.

[Our Closure Period]
From approximately 12:00 am JST 1 March, 2024 to approximately 10:00 am JST 8 April, 2024
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

学費等納入状況の確認とクレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)決済ができるページです。

下記留意事項をご確認の上、ログインしてください。
本システムの利用には、システム利用料が必要となります。なお、システム利用料は決済手段によって異なります。

操作方法はこちら

※クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)決済に関わる業務は株式会社エフレジへ委託しています。

On this page, you can check the status of your tuition payment and make a credit card or Pay-easy payment. Please check the following important notes before logging in.
A system usage fee is required to use this system. The system usage fee varies depending on the payment method and the amount of payment.
Operatig instructions, please click here.
*Business operations related to credit card and Pay-easy payments are handled by F-REGI Co., Ltd.

留意事項 (Important Notes)

(ログインについて)
立命館大学 学費等支払いサイトにログインするには学生証番号と振込依頼人コードが必要となります。
いずれの番号も学費請求先に送付している学費等納入のご案内に同封している振込依頼書に記載しておりますのでお確かめください。
※振込依頼人コードは振込依頼人欄に記載されている17桁の番号を指します。振込依頼書がお手元にない場合は、CAMPUS WEB(学生専用ページ)にて「振込依頼人コード」をご確認いただけます。「振込依頼人コード」は毎年度変更されます。<CAMPUS WEB「振込依頼人コード」確認方法
振込依頼書を紛失された場合は、恐れ入りますがコチラより再発行のお手続の上、お手元に届くのをお待ちください。

(Login)
In order to log in to the Ritsumeikan University Tuition Payment Site, you will need your student ID number and payer code (振込依頼人コード).
Both numbers are listed on the bank transfer request form enclosed with the tuition payment information sent to your billing address.
*The payer code is a 17-digit number that appears in the payer field. Your Payer Code can be checked on “CAMPUS WEB (students-only page)”. The code is changed every academic year.<Confirmation of Payer Code on CAMPUS WEB
If you have lost your bank transfer request form, please click here to request a new one and wait for it to be sent to you.

(学費等納入状況の確認について)
銀行窓口等でお振込みいただいた場合、納入状況の反映に数日掛かります。
当サイトでクレジットカードもしくはPay-easy(ネットバンキング)で決済された場合、学生専用のCAMPUSWEBへの納入状況の反映には数日掛かります。

(Tuition Payment Status Confirmation)
If a payment is made at a bank counter, it will take a few days for the information to be reflected in your payment status.
If a payment is made on this site using a credit card or Pay-easy, it will take a few days for the information to be reflected in your payment status on CAMPUS WEB for students.

(クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)でのご決済について)
学費等をクレジットカードもしくはPay-easy(ネットバンキング)で決済いただけます(別途手数料が発生します)。
クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)での決済では「分納」はできません。「春学期(秋学期)額」もしくは「年額」のみ支払が可能です。
口座振替(自動振込)のように、一度の手続きで以後の納期分を引落するものではありませんのであらかじめご了承ください。
休学等を申請中の場合は、所属の学部・研究科事務室より通知があるまで、納入はお待ちください。
クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)で決済された場合、決済日を納入日といたします。納入期日にご留意の上、ご利用ください。

(Credit Card/ Pay-easy Payments)
Tuition and fees can be paid by credit card or Pay-easy (additional fees apply). You cannot pay in installments using a credit card or Pay-easy. You can only pay tuition for the Spring Semester (Fall Semester) or for the full year.
Please be aware that this system is NOT like a bank account transfer (automatic transfer) where you only need to carry out the procedure once and subsequent amounts due will be automatically withdrawn.
If you are in the process of applying for a leave of absence, please wait until after you have received notice from the administrative office of your college or graduate school to make your payment.
If payment is made by credit card or Pay-easy, the date of settlement will be the date of payment. Please pay attention to the payment deadline when using this site.

クレジットカードもしくはPay-easy(ネットバンキング)決済に関わるよくあるご質問はコチラよりご確認ください。
その他、学費等納入に関するご質問は本サイトのトップページにあるFAQもしくは自動チャットよりご確認ください。

Please click here for frequently asked questions about credit card or Pay-easy payment.
If you have any other questions regarding tuition payment, please check the FAQ or use the chatbot on the home page.


「立命館大学学費等支払いサイト」 ご利用可能年度

  

【2024年度春学期学費】 ※現在ご利用できません
2024年度春学期利用開始日:2024年4月8日10:00~

※休学、復学等の学籍異動に伴う学費等の振込は、「許可通知」にて案内される振込用紙でお手続きをお願いいたします。

Available Academic Year on “Ritsumeikan University Tuition Payment Website”

[Tuition Payment for the Spring Semester 2024] *Currently Unavailable
Start date
Tuition Payment for Spring Semester 2024 : approximately 10:00 am JST April 8, 2024
*We would appreciate it if you could confirm the notes on the payment slip enclosed in the leave of absence/reenrollment permission notice before making the tuition payment accompanied by changing in your student status such as leave of absence or reenrollment etc.

立命館大学 学費等支払いサイト

(利用規約をご確認の上、ログインしてください)

Click here for English

Ritsumeikan University Tuition Payment Site

(Please check the terms of use before logging in.)

TOPへ戻る