紀要 23巻4号 2012年3月
 
   
目次  執筆者一覧  
   
7th Annual International Conference
Multiculturalism and Social Justice:
Democracy and Globalization
 
Introduction  
  民主主義の非決定性を逆手に取る
―ポジショナル評価に配慮した社会的選択手続きの可能性―
後藤玲子 pp. 1 - 7  
Section 1: History and Globalization  
  The Impact of “thin” and “thick” Globalization on Turkish Democracy Hüseyin I. CICEK pp. 9 - 16  
  Globalization and the Transformation of the Chinese State: Comparing Modern Nation State and the Ancient Chinese State NIU Geping pp.17 - 29  
  Democratizing a Post-Totalitarian Regime in a Globalized Context:
A Normative Perspective
JIA Peijuan pp.31 - 47  
  飢饉時における市場システムの作用―エチオピア遊牧民の場合― 岡 敬之助 pp. 49 - 64  
Section 2: Public Reason and Democracy  
  デモクラシーにおける公共的理由/理性の基礎理論の試論 村上慎司 pp. 65 - 76  
  <英文>岐路に立つカナダ他文化主義放送法:参加型民主主義と文化的多様性の混同 長山智香子 pp. 77 - 83  
  Does Global Spread of Liberal Democracies Promote Consensus on Justice? Martijn BOOT pp. 85 - 102  
Section 3: Consensus and Conflict  
  Democracy from within an Immigration Detention Center:
A Hunger Strike by “Illegal” Migrants in Japan
Hirokazu MOTOOKA pp. 103 - 115  
  Political Violence and Democracy Paul DUMOUCHEL pp. 117 - 123  
  Rawlsian Toleration among Peoples and Its Critics WU Yun pp. 125 - 135  
Section 4: Innovation and Democracy  
  The Internet and the Rise of a Transnational Counter-Democracy Louis SAGNIÈRES pp. 137 - 149  
  The Internet as a Democratizer: Exploring “Political Voice” in a Philippine Website Blog Yellowbelle Del Mundo DUAQUI pp. 151 - 169  
  地域プロジェクトにおける潜在的資源価値の創造 谷藤真琴 pp. 171 - 181  
  Diaspora and Democracy: Overseas Absentee Voting, Elections, and the Challenges for a Working Democracy in the Philippines Jeorge ALARCON Jr. pp. 183 - 199  
Section 5: Democracy, Capability and Globalization  
  選択と自律をめぐる一考察
―選好とケイパビリティアプローチ―
中山尚子 pp. 201 - 216  
  法の支配における手抜かりゆえの基礎的ケイパビリティ喪失/ 縮減
 ―南アフリカ農村女性の事例―
岡 敬之助 pp. 217 - 233  
Report  
  <英文>小学校の外国語活動における「国際理解教育」の実践 宮本美能 pp. 235 - 248  
   
個別論文  
  A Humanistic Approach to Foreign Language Education in Japan Julian PIGOTT pp. 249 - 265  
  Grupos Focales y Competencia Comunicativa Intercultural en un Curso de ELE de una Universidad Japonesa Lluís VALLS CAMPÀ pp. 267 - 288  


<<一覧に戻る


[この画面を印刷]