英語自律学習サポートデスクLanguage Learning Support Desks

  1. home
  2. 各種サービス情報 / Services
  3. 英語自律学習サポートデスク

再生ボタンをクリックした後、画面上でクリックするとメニューボタンが表示します

実施期間The implementation period

2024年度秋学期実施期間 / The implementation period for 2024 Fall semester

英語自律学習サポートデスク / Language Learning Support Desks 2024年 9月26日(木)~ 2025年1月10日(金)
From Thursday, September 26, 2024 to Friday, January 10, 2025

対象者Target Students

正規学生(学部・大学院)※科目等履修生・特別聴講生はご利用いただけません。
Degree Program Students (Undergraduate and Graduate)*Not available for non-degree students.


要予約 / Reservation required 

自律学習サポートデスクでは、BBPファシリテーターの教員が一般的な英語ライティング(Writing)、英語全般(General)に関する相談に対応します(授業の課題に関する相談は受け付けていません)。英文添削やエッセイ・論文についてはライティングサポートデスク、語学試験に関する相談や英語の勉強方法についての相談などは英語全般サポートデスクを活用してください。利用には、予約が必要です。

The BBP Facilitators at the Language Learning Support Desks are there to help you with questions you may have about general English studies or English writing.  Please note that you’ll need to make an appointment via this site.

空きコマを使って、英語学習の個人相談を利用してみよう!
Use your free time to take advantage of private consultations for English study!

英語全般(General)サポートデスク
General English Support Desk


英語学習全般に関する相談窓口です。
Consultation service for General English language learning.

英語検定試験 ・ 英語の学習方法 ・ リスニング対策 
リーディング対策 ・ スピーキング対策 ・ 発話練習 など
English Proficiency Tests ・ English Study Methods ・ Listening Strategy・Reading Strategy ・ Speaking practice etc.

英語ライティング(Writing)サポートデスク
English Writing Support Desk


英語ライティングに特化した相談窓口です。
Consultation service specializing in English writing.

アカデミック英文作成 ・ 論文 ・ エッセイの構造
E-mail ・ SNS ・ 手紙 ・ パタグラフ構成 など
Academic English Writing ・ Essay Structure ・ E-mail, SNS, Letters,
Paragraph Structure, etc.
ー参加方法ーHow to participate
Step.1
自分の空きコマとサポートデスクの時間割をチェックする

Check the timetable for your available periods and the support desk.

Step.2
英語全般(General)・
英語ライティング(Writing)を選択し、
予約フォームより予約する。
Select General English or English Writing and make a reservation using the reservation form.
  • ● 適切な出席管理のため、英語自律学習サポートデスクは参加時間帯ごとに『出席フォーム』を必ず提出してください。
  •  BBPマイレージは『出席フォーム』の提出を持って付与の対象とさせていただきます。
Please don't forget to submit the BBP CR/SD Participation Form at each time of participaton for appropriate attendance comfirmation. Submission of this form is also required to receive BBP mileage.


予約時の注意事項Notes

【予約の前に確認すること】

  • サポートデスクを利用することができるのは立命館大学の学生のみです。学外者は利用できません。
  • 相談したい具体的な教材や資料を準備し、持参してください。
  • 予約できる件数は一人1回分のみです。予約日を過ぎてから次の予約をしてください。
  • 2回以上予約された場合は、直近の予約日を優先します。
  • 正課授業の課題など、正課の成績に直接関わる相談については受け付けておりません。

【予約受付期間】

<開始>:実施日1週間前~<終了>:実施日時1時間前

【Things to do before your appointment】

  • Only Ritsumeikan University students can use this service.
  • Prepare any specific materials that you would like to discuss.
  • Please limit your appointment only one per time. You can make next reservation after first consultation finished.
  • If you made two or more reservations at one time, the closest reservation takes a priority.
  • No support for regular course assignments will be available(Ex. Advice on regular course homework).

【Reservation period】

1week ~ 1 hour before the session

参加した学生の感想コメントComments from participating students

1対1で相談できるので、とても丁寧に説明してもらえました。
I was able to consult with the facilitator on a one-on-one basis and facilitator‘s explanation was very through.

限られた時間内で、集中して相談することができました。
I was able to concentrate on consulting with the facilitator in a limited amount of time.

予約フォームReservation Form

教員待機時間(時間割) Fall Semester Time Schedule

BBPマイレージBBP Mileage