学費等納入について

立命館大学 学費等支払いサイトについて
(Ritsumeikan University Tuition Payment Site)



ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

「立命館大学 学費等支払いサイト」サービス休止期間のお知らせ

 

平素は本学の教育研究活動にご理解をいただき、厚く御礼申し上げます。

「立命館大学 学費等支払いサイト」は、下記の期間サービスを休止いたします。

次回受付は、春学期「学費等納入のご案内」発送後202347日(金)午前10時00分頃を予定しています。2023年度学費等納入のご案内は4月上旬から順次送付予定です。

 

【休止期間】

 2023年3月1日(水) 午前000分頃 2023年47日(金)午前1000分頃

 

Ritsumeikan University Tuition Payment Site”

Notice of Temporary Closure of Service Operation

 

We would deeply appreciate your continued understanding on our education and research activities.

Ritsumeikan University Tuition Payment Site” is scheduled to be temporarily unavailable during the following days.

You are going to be able to make your tuition payment for the spring semester 2023 via the Ritsumeikan University Tuition Payment Site” on approximately 10:00 am JST on Friday, 7 April, 2023 after sending the “Notice of Tuition Fee Payment for AY 2023 Spring Semester”. Information on payment of tuition fees for the 2023 academic year will be sent sequentially from early April.

 

[Our Closure Period]

From approximately 12:00 am JST on Wednesday, 1 March, 2023 to approximately 10:00 am JST on Friday, 7 April, 2023


ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー



学費等納入状況の確認とクレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)決済ができるページです。
下記留意事項をご確認の上、ログインしてください。
本システムの利用には、システム利用料が必要となります。なお、システム利用料は決済手段によって異なります。

操作方法はこちら

※クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)決済に関わる業務は株式会社エフレジへ委託しています。

On this page, you can check the status of your tuition payment and make a credit card or Pay-easy payment. Please check the following important notes before logging in. Operatig instructions, please click here.
*Business operations related to credit card and Pay-easy payments are handled by F-REGI Co., Ltd.

留意事項 (Important Notes)

(ログインについて)
立命館大学 学費等支払いサイトにログインするには学生証番号と振込依頼人コードが必要となります。
いずれの番号も学費請求先に送付している学費等納入のご案内に同封している振込依頼書に記載しておりますのでお確かめください。
※振込依頼人コードは振込依頼人欄に記載されている17桁の番号を指します。
振込依頼書を紛失された場合は、恐れ入りますがコチラより再発行のお手続の上、お手元に届くのをお待ちください。

(Login)
In order to log in to the Ritsumeikan University Tuition Payment Site, you will need your student ID number and payer code (振込依頼人コード).
Both numbers are listed on the bank transfer request form enclosed with the tuition payment information sent to your billing address.
*The payer code is a 17-digit number that appears in the payer field.
If you have lost your bank transfer request form, please click here to request a new one and wait for it to be sent to you.

(学費等納入状況の確認について)
銀行窓口等でお振込みいただいた場合、納入状況の反映に数日掛かります。
当サイトでクレジットカードもしくはPay-easy(ネットバンキング)で決済された場合、学生専用のCAMPUSWEBへの納入状況の反映には数日掛かります。

(Tuition Payment Status Confirmation)
If a payment is made at a bank counter, it will take a few days for the information to be reflected in your payment status.
If a payment is made on this site using a credit card or Pay-easy, it will take a few days for the information to be reflected in your payment status on CAMPUS WEB for students.

(クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)でのご決済について)
学費等をクレジットカードもしくはPay-easy(ネットバンキング)で決済いただけます(別途手数料が発生します)。
クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)での決済では「分納」はできません。「春学期(秋学期)額」もしくは「年額」のみ支払が可能です。
口座振替(自動振込)のように、一度の手続きで以後の納期分を引落するものではありませんのであらかじめご了承ください。
休学等を申請中の場合は、所属の学部・研究科事務室より通知があるまで、納入はお待ちください。
クレジットカード・Pay-easy(ネットバンキング)で決済された場合、決済日を納入日といたします。納入期日にご留意の上、ご利用ください。

(Credit Card/ Pay-easy Payments)
Tuition and fees can be paid by credit card or Pay-easy (additional fees apply). You cannot pay in installments using a credit card or Pay-easy. You can only pay tuition for the Spring Semester (Fall Semester) or for the full year.
Please be aware that this system is NOT like a bank account transfer (automatic transfer) where you only need to carry out the procedure once and subsequent amounts due will be automatically withdrawn.
If you are in the process of applying for a leave of absence, please wait until after you have received notice from the administrative office of your college or graduate school to make your payment.
If payment is made by credit card or Pay-easy, the date of settlement will be the date of payment. Please pay attention to the payment deadline when using this site.

クレジットカードもしくはPay-easy(ネットバンキング)決済に関わるよくあるご質問はコチラよりご確認ください。
その他、学費等納入に関するご質問は本サイトのトップページにあるFAQもしくは自動チャットよりご確認ください。

Please click here for frequently asked questions about credit card or Pay-easy payment.
If you have any other questions regarding tuition payment, please check the FAQ or use the chatbot on the home page.


「立命館大学学費等支払いサイト」 ご利用可能年度

 

【2022年度秋学期学費】 ※受付終了

■ご利用可能期間:2022年10月3日~2023年2月28日

 

【2023年度春学期学費】 ※現在ご利用できません

※2023年度の学費等納入手続きは2023年4月中旬(予定)からご利用可能です。

※休学、復学等の学籍異動に伴う学費等の振込は、「許可通知」にて案内される振込用紙の注意事項を確認のうえ、お手続きをお願いいたします。


Available Academic Year on “Ritsumeikan University Tuition Payment Website”


 [Tuition Payment for the Autumn Semester 2022] *Currently Unavailable

The Period of Availability : From October 3rd, 2022 (JST) through February 28th, 2023 (JST)

 

[Tuition Payment for the Spring Semester 2023] *Currently Unavailable

*The Tuition Payment System will be available from the middle of April, 2023 for the tuition payment for the spring semester 2023.

*We would appreciate it if you could confirm the notes on the payment slip enclosed in the leave of absence/reenrollment permission notice before making the tuition payment accompanied by changing in your student status such as leave of absence or reenrollment etc.



立命館大学 学費等支払いサイト

(利用規約をご確認の上、ログインしてください)

Click here for English

Ritsumeikan University Tuition Payment Site

(Please check the terms of use before logging in.)

TOPへ戻る